Liiiten :(

Nu är jag ledsen :(

Jag satt i sängen och höll på med datorn och för en lite stund sen hörde jag BANG på fönster och trodde någon kastade en snöboll, men det flög fjädrar utanför. Och så såg jag en liten fågel som hade sjunkt ner i snönn utanför.

Jag skyndade mig ut och gick i snönn som var upp till knöna på mig och tog upp den lilla grönsiskan ur snönn och gick o satte mig där det var plogat.

Den satte fast sig i mina fingrar med de vassa klona och dinglade lite fram och tebax medans den nästan blundade.

Efter ett tag så började den kvickna till genom att försöka bita mig lite och sen flög den iväg ^^ då va jag så glad.

Jag gick in och bytte byxor för de hade blivit blöta. Jag kollade ut genom fönstret för att se om den lilla fågeln satt kvar på grannens tak men den va borta.

Sen kollade jag ner på marker precis under fönstret och såg en till fågel, den såg man bara stjärtfjädrarna på. Då sprang jag ut och tog upp fågeln dom va täckt i snö som en snöboll, jag försökte ta bort all snö och känna och titta om den levde, men det gjorde den inte..:'(

Den hade blivit nästan helt stel men jag kände ändå att den va lite varm. Men inga hjärtslag eller rörelser.

Ursch nu är jag lite ledsen, tänk om jag hade kunnat rädda den oxå.. och tänk om de fåglarna va ett par o nu är den ena helt ensam utan sin Man/Fru :(




Grönsiska. Gud va söt, hoppas den mår bra nu!<3


Kommentarer
Postat av: mats?

va söt :D men bättre att du räddade en iaf älskling inte alla som skulle bry sig:O

2010-01-11 @ 15:27:51
Postat av: Sophie

Du är då en riktig djurvän gumms :)

2010-01-11 @ 20:56:10
URL: http://sophie.jaxne.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0