Subway vs Mcdonkan

Mamma och jag åt på Subway, så gott!
Jag tog en baugett 30cm mörktbröd med tonfisk, ost, gurka, tomat, sallad och olivolja. Orkade bara halva ^^ Så får andra delen till middag.

Subway är ett lite nyttigare alltinativ till snabbmat, fast det beror ju helt på vad du har i baugett och vad man jämnför med förstås.
 
Men om man jämför med en meny på Mc donals's så tror jag nog att den onyttigaste baugetten på subway ändå är nyttigare. 

Och absolut bättre än en "vanlig" pizza som innehåller ca 1000 kcal.


jämnförelse

En Big Mc innehåller :
 
495 kcal
27g protein
25g fett
40g kolhydrater
3g fibrer


Kyckling baugett subway(15cm) innehåller:

354 kcal
26g protein
8g fett
43g kolhydrater
4,4g fibrer

Sen får man tänka på att jag inte räknade med pomme fritesen som man oftast äter till hamburgaren... Och en mellan pomme frites innehåller 340 kcal och 17g fett! 
 

(K)


Kommentarer
Postat av: Kristofer

Haha årets skämt, att subway skulle vara nyttigt alternativ till snabbmat :P Dummaste jag hört på länge :P Bröd är ju inte nyttigt för det är ju bara tomma kalorier. Men allra väst är ju att till det får man välja om man vill ha en kaka eller en liten påse chips. Är det nylligt?!?!? :O Nä knappast. Det är lika illa som alla andra ställen. Snabbmat och nyttigt går inte att ha i samma mening. Nyttig mat tar tid att laga tyvärr :/

2009-09-28 @ 22:44:29
URL: http://www.jaxne.se
Postat av: Sandra

Jo visst är det så, men det är ändå nyttigare än en hamburgare med stripps:P Och man kan ta fullkorns bröd o bara välja grönsker i;P Så lite bättre är det ändå!

2009-09-29 @ 09:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0