Lchf

Jag är så himla glad för jag har hittat Lchf!:D
Har haft problem med mat flera flera år, prövat massa dieter, undvikt allt fett o kolhydrater , inte ätit alls.. Men nu får jag äta jätte gott o samtidigt må bra:D Och inget sötsug som alltid legat och gnagit i bakhuvudet pga allt socker ja fick i mig.

Och jag som verkligen hata att stå vid spisen o laga mat, nu ser jag fram imot att laga maten för jag vet att jag kommer tycka om maten o slipper göra smaklös mat utan fett!

Lchf = Low carb high fet, alltså lite kolhydrater mycket fett!

Man ska äta mycket protein o fett, animaliska fetter. Tur för jag älskar kött o grädde :D

Till frukost äter jag feet yogurt 10%, man ska undvika light produkter o ist sattsa på så hög fett procent som möjligt. Det finns en yogurt med 17% men den säljs bara i en liten förpacking o är för dyr.

I min feta yogurt har jag hallon o nötter(ganska mycket kolhydrater i men jag är inte ute efter att tappa massa vikt så jag unnar mig det )


Blir bara så lycklig när jag tänker på det, att efter alla år så slipper jag räkna de där j*vla kalorierna o känna mig hungrig 24/7. För nu håller jag mig mätt imellan måltiderna o känner jag lite hunger så äter jag bara o skiter i det där med tider hit o dit!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi har också varit nyfiken på att köra med den dieten. :P Hur länge har ni kört nu? Blir det inte väldigt mycket dyrare, eftersom att man får köpa mer kött och sånt? Eller är det kanske bara salladen man fyller ut tallriken med? ;)

2012-05-16 @ 09:36:30
URL: http://hannaulander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0