Akihiro

Jag har ju glömt bort att skriva att vi för snart 4månader sedan fick en till familje medlem :)!
Jag har tänkt ca 10 år på vilken ras jag skulle skaffa, tänkt o tänkt.. Men kom fram till att ingen tilltalar mig lika mycket som dvärgschnauzern så det bidde det!

Vi (typ hela släkten) har Tözen, våran 10,5 åriga svarta dvärgschnauzer tik som är älskad av alla men hon är gammal så ska helst inte gå i trappor o jag o Max bor på 3våningen utan hiss så vi kan inte ha henne så ofta plus att farmor inte vill vara utan Tözen så, så är det.

Nu ist så skaffade vi en vit DS, hur det kommer sig var att jag hade varit sjukskriven en längre tid, inte mådde så bra och har ett galet interesse för hundar.. Började kolla efter hundar, först hundraser men helatiden jämförde de med DS o tyckte de va bättre så kollade efter kennlar som skulle ha kullar/hade kullar, främst svart/silver o svart men det fanns inga som passa.
En dag efter ständig koll på blocket kom en annons upp om VITA ds:ar, har alltid sagt att jag Aldrig ska ha en vit hund för de blir så smutsiga. Så fort jag såg annonsen ringde jag, hade ingen aning va jag skulle säga o det sa jag till uppfödaren också haha men vi bestämde ett datum vi kunde komma ock kolla :D SEN ringde jag o berättade för sambon som var lite tveksam (jag som vilja ha hund) men mest för om det gick att ha hund i lägenhet o ansvaret I guess.
Men så fort vi varit på besök sa han att han skulle vilja ha två haha ^^

Vi ville ha en tik, eftersom jag är van vid det o har hört att hanhundar kan vara lite jobbiga..
Tiken vi hade pratat om på telefon passade inte in på det jag sökte, hon var väldigt tillbakadragen o försiktig, vilket jag inte hade tänkt mig för ville ha en med social valp med fart i eftersom jag har tänkt agility i framtiden och Tözen är reserverad o det vill jag inte ha i den nya hunden.

Så uppfödaren o vi pratade och hon rekommenderade "Tor" till oss. Han gick ofta iväg på upptäcks färd i lägenheten o lekte lite för sig själv ibland, vilket va bra att han va lite självständig o nyfiken :)
Ska jag vara ärlig så var det ett svårt beslut, tyvärr inte love in first sight.
Han drog sig lite tillbaka när vi kom fram men sprang ändå fram sen.
Men han var helt klart sötast on hade finaste utseendet! Ett plus var också att han var ganska stor, det var Tözen som lite också ^^

Dagen innan vi skulle hämta honom fick vi reda på att han hade navelbråck o uppfödaren var så ledsen över att våran valp hade fått det, vi visste knappt vad det var så vi ringde runt och frågade veterinärer och kom underfund med att det inte var någon fara då han bara hade 2cm stort bråck.

På den lyckliga dagen var det så pirrigt o ofattbart att det verkligen skulle hända, min absolut största dröm!!

Han va så liten^^ Sov hela vägen hemma bilen. Och nu är han våran älskling <3



Kommentarer
Postat av: Jane

De var jätte bra skrivet Sandra,fortsätt med de <3

2013-10-22 @ 12:13:33
Postat av: Anonym

<3<3

2013-10-22 @ 14:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0